سپتیک تانک پلی اتیلن

انواع وئ قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن به چه صورتی است؟

سپتیک تانک پلی اتیلن

انواع وئ قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن به چه صورتی است؟

در وبلاگ خود مشخصات کاملی از سپتیک تانک پلی اتیلن ارائه خواهیم کرد و اگر خدا بخواهد در آینده به توضیح و بررسی سپتیک تانک بتنی خواهیم پرداخت

آخرین مطالب

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سپتیک تانک پلی اتیلن چیست و سپتیک تانک چه کاربرد دارد؟

 

آشنایی با مفهوم کلی سپتیک تانک پلی اتیلن و یا حتی سپتیک تانک بتنی برای آشنایی با نحوه کار آن بسیار مهم است.

سپتیک تانک پلی اتیلن در اولین تقسیم بندی به دو دسته کلی تقسیم می شود. 1- سپتیک تانک پلی اتیلن تک جداره 2- سپتیک تانک پلی اتیلن دو و سه لایه

قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن

1- سپتیک تانک پلی اتیلن یک لایه : سپتیک تانک پلی اتیلن یک لایه یکی انواع مختلف سپتیک تانک های پلی اتیلن می باشد که پلی اتیلن مورد استفاده در ساخت این نوع سپتیک تانک از نوع چگالی متوسط می باشد یعنی MDPE . این نوع سپتیک تانک بیشتر به رنگ سفید بوده و ضخامت بدنه آن حداکثر 3 سانتیمتر می باشد. این نوع سپتیک تانک تحمل بار خاک بدون سازه نگهبان را ندارد. سپتیک تانک پلی اتیلن یک لایه در مواردی که مدفون کردن سپتیک تانک ضرورت نداشته باشد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

2- سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره : سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره یکی دیگر از انواع مختلف سپتیک تانک می باشد که ضخامت بدنه آن از 6 سانتیمتر آغاز و تا 15 سانتی متر در هر دیواره سپتیک تانک ادامه دارد. این نوع سپتیک تانک تحمل بار خاک بدون سازه نگهدارنده را دارد . سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره از لوله پلی اتیلن دوجداره تولید و به بازار عرضه می گردد. سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره می تواند از لوله اسپیرال ، کاروگیت و کورتیوب تولید گردد. سپتیک تانک پلی اتیلن با لوله اسپیرال دارای بیشترین مقاومت حلقوی و لوله کورتیوب مورد استفاده در تولید سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره دارای کمترین مقاومت حلقوی می باشد.

 

ضعف اصلی سپتیک تانک پلی اتیلن کورتیوب اولا عدم تولید در شاخه های بیش از 6 متری است که باعث ایجاد جوش در بدنه می گردد. بطور مثال سپتیک تانک پلی اتیلن با قطر 2 متر و طول 7 متر دارای جوش در بدنه سپتیک تانک بین دو لوله کورتیوب به طولهای 6 و 1 متر می باشد که متاسفانه این نوع سپتیک تانک بهنگام بارگذاری در نقطه جوش دارای ضعف شدید خواهد بود.

سپتیک تانک پلی اتیلن چیست

ضعف دوم لوله کورتیوب در استفاده بمنظور تولید سپتیک تانک، امکان سوراخ شدن سپتیک تانک از فاصله بین مارپیچهایی است دور جداره اول سپتیک تانک چرخانده شده است. در فاصله بین لوله مارپیچی دور جداره اول سپتیک تانک ضخامت بدنه سپتیک تانک پلی اتیلن کورتیوب حداکثر به 1 سانتی متر می رسد که متاسفانه در صورت فشار با سنگ تیز امکان سوراخ شدن دستگاه وجود دارد. لذا سپتیک تانک پلی اتیلن با لوله کورتیوب بهنگام نصب نیز دارای پیچیدگی های بسیاری است.

 

مقاومت حلقوی لوله اسپیرال مورد استفاده در تولید سپتیک تانک می تواند از مقاومت 2 کیلو نیوتن بر متر مربع آغاز و تا 64 کیلونیوتن بر مترمربع ادامه یابد. برای تولید سپتیک تانک با 10 سانتیمتر خاک بر روی مخزن سپتیک تانک بدون سازه نگهدارنده می توان از لوله پلی اتیلن اسپیرال با مقاومت حلقوی 8 کیلونیوتن بر مترمربع استفاده نمود. بهنگام جوش عدسی ها در سپتیک تانک پلی اتیلن بدلیل نوع خاص سازه اسپیرال امکان ایجاد جوش مقاوم اکستروژن و یا الکتروفیوژن میسر است. ولی در سایر انواع سپتیک تانک پلی اتیلن اعم از سپتیک تانک پلی اتیلن کورتیوب و سپتیک تانک پلی اتیلن کاروگیت فقط امکان ایجاد جوش اکستروژن در عدسی سپتیک تانک پلی اتیلن میسر خواهد بود

 

سپتیک تانک دفنی

سیستم سپتیک نمونه ای از تاسیسات فاضلاب در محل (OSSF) است. این مخازن می توانند در محل هایی مانند مناطق روستایی ‏که به یک سیستم فاضلاب متصل ‏نیستند مورد استفاده قرار گیرند. نحوه کار سپتیک تانک نیز به این صورت است که تمامی ‏فاضلاب از ساختمان مورد نظر توسط یک لوله انتقال اصلی وارد یک مخزن ‏سپتیک میشود. کار این مخازن این است که ‏فاضلاب را به قدری نگهداری کند که مواد جامد آن در کف مخزن به شکل لجن ته نشین شده و روغن و چربی آن به شکل لایه ‏‏ای در روی سطح اب ایجاد شوند. سپس فاضلاب مایع (پساب) از مخرن خارج می شود و وارد محل تخلیه می شود. محل تخلیه ‏سپتیک تانک یک گودال حفاری شده کم ‏عمق و سرپوشیده است که در خاک اشباع نشده ایجاد می شود. فاضلاب تصفیه نشده از ‏طریق لوله وارد سطوح متخلخلی میشود که این امکان را به فاضلاب میدهد که به در ‏میان خاک تصفیه شود. فاضلاب در خاک ‏نفوذ کرده تصفیه میشود و در نهایت وارد اب های زیر زمینی میشود. در نهایت فاضلاب در خاک نفوذ کرده و به طور طبیعی ‏‏باکتری ها و ویروس های مضر آن حذف می شوند.

سپتیک تانک پلی اتیلن چه قیمتی دارد

سپتیک تانک جذبی

سپتیک تانک جذبی دستگاهی است که قبل از چاه جذبی قرار می گیرد و با گرفتن فاضلاب جامد از پساب خروجی از ساختمان و ‏مجتمع های مسکونی از کور شدن چاه ‏جذبی جلوگیری میکند. بدلیل اینکه پساب خروجی از انواع گندانبار دارای جامدات و ‏چربی حاصل از صابون و ... می باشد قطعا به دیواره چاه چسبیده و از نفوذ پساب به ‏درون چاه جذبی جلوگیری میکند. سپتیک ‏تانک جذبی می تواند از انواع مخازن پلاستیکی و کامپوزیتی و بتنی تولید شود.

کاربرد سپتیک تانک جذبی

سیستم سپتیک ، تصفیه فاضلاب رو انجام میدهد، تا حدی که پساب خروجی از سپتیک تانک و ورودی به چاه جذبی باعث ‏گرفتگی منافذ چاه جذبی نشود . این جمله به این ‏معنی است که همه مواد جامد مثل فاضلاب سنگین، باقی مانده مواد غذایی و ... ‏که داخل پساب خروجی وجود دارد در مخزن سپتیک باقی خواهد ماند و پسابی بدون ‏فاضلاب جامد و البته دارای بوی بسیار بد و ‏کدر به چاه جذبی راهی خواهد شد . به همین دلیل برخی از افراد به این سیستم اصطلاحا سپتیک تانک جذبی میگویند.

سپتیک تانک دو انباره

در فرآیند تصفیه پساب در مخازن سپتیک تانک پلی اتیلن فاضلاب، صعود حبابهای گاز در درون مایع مخزن تا حدودی سیر طبیعی ته نشینی ‏مواد جامد را مختل می کند. راه حل این ‏مشکل ساختمان یک سپتیک تانک دو انباره است. به این ترتیب که مواد معلق سبک که ‏از انباره اول خارج می شوند با شرایط مساعدتری در محیط آرام انباره دوم ته نشین ‏می شوند. این کار به خصوص در مواقعی که ‏حجم لجن ته نشین شده زیاد و تجزیه بی هوازی سریعاً در حال گسترش است، بسیار موثر می باشد. لجن انباره دوم معمولاً‌ ‏‏یکنواخت تر و کف متشکله در آن کمتر از انباره اول است. مواد معلق، پساب چنین دستگاهی نیز کمتر از سپتیک تانک یک ‏قسمتی است. در حقیقت و با توجه به تعاریف ‏فوق مخزن سپتیک دو انباره که بعضا به سپتیک تانک دوجداره نیز از آن نام می ‏برند حوضچه ته نشینی ساده ایست که در آن فاضلاب با سرعتی کم و بطور مداوم در ‏جریان است. لذا مواد معلق ته نشین شده ‏بصورت لجن در کف انباره با کمک باکتری های بی هوازی هضم میشود، و در نتیجه تبدیل به مواد آبکی و گازی شکل می ‏گردد و ‏از حوض خارج می شود لذا از مقدار لجنی که باید تخلیه شود کاسته می شود. طوریکه تخلیه لجن سپتیک تانک پلی اتیلن حداکثر ‏یک بار در سال و در نهایت ۵ سال یکبار نیاز به ‏خالی کردن پیدا می کند. نکته مهمی که باید حتماٌ رعایت شود این است که در ‏تمام مدت مقدار فاضلابی که از مخزن سپتیک خارج می شود برابر با مقدار فاضلابی باشد که ‏وارد سپتیک می شود. این موضوع ‏در طراحی سپتیک اینگونه می بایست مد نظر قرار گیرد که قطر لوله خروجی از قطر لوله ورودی کمتر نباشد.

  • سپتیک تانک پلی اتیلن کاربرد سپتیک تاک